.

התוכנית להכשרת תרפיסטים בגישת הורות כמעשה ניסים -
המהות והתוכן

אני נרגש מאוד להזמין אותך להצטרף לתוכנית הכשרה חדשנית ללימוד שפת ריפוי ייחודית.
שפה שלא מבקשת להשתלב בתרבות הקיימת אלא שואפת ליצור תרבות חדשה.
תרבות, שבתוכה ילדים מרגישים ראויים לאהבה מעצם קיומם.
תרבות, שבתוכה מבוגרים מרגישים ראויים לבטא את עצמם ללא מאבק.
תרבות שלא רואה קושי כהפרעה אלא כהזמנה למפגש.
תרבות שבה החזקים מעניקים לחלשים, לא מנצלים אותם.
תרבות שבה לא מחנכים אלא מקשיבים, לא מתקנים אלא מרפאים, לא חותרים להישגים חיצוניים אלא למנוחה פנימית.
בקצרה, תרבות שיוצרים ילדים שכבר התבגרו, ושבה המשפחה (כל משפחה!) היא מרחב פריחה.

תוכנית הלימודים 

התוכנית להכשרת תרפיסטים שלנו בנויה מלמידה, תרגול, וטרנספורמציה אישית. בתכנית נלמדים בצורה שיטתית כלים ישומיים רבים לקליניקה, אך ייחודה של התכנית הוא שהיא שמה את פנימיות המטפל ואת אופן ההתייחסות שלו לאנשים ולריפוי לפני הכלים שבהם הוא משתמש.

,התכנית כולה מתפרשת על שני תחומים:

"המפה הסודית של הילדות" או במלים פשוטות: מה באמת מבקש ילד מהוריו?

"מרחב הריפוי" או בהרחבה: מה הופך את מרחב הריפוי למקום שמושתת כולו על אהבה מוחשית?

מרכיבים משני התחומים יילמדו בכל אחת משנות הלימוד. בשנת הלמידה הראשונה יילמדו הכלים כהכשרה לטיפול בהורים סביב קושי עם ילד.

בשנת הלימודים השנייה יילמדו הכלים כהכשרה לטיפול בגישה, במבוגרים סביב כל סוג של קושי בחייהם.

"המפה הסודית של הילדות"
מה באמת מבקש ילד מהוריו?

שבע בקשות העומק הם שבעה סוגי אהבה שילד מבקש לקבל מהוריו. שבעה "חומרי הזנה" שמבוגר שמרגיש ראוי להם יכול ליצור בעזרתם חיים שמבטאים אותו באמת. מטפל בגישה הוא לא רק מלווה הורים או מטפל במבוגרים. הוא גם מקור השראה למטופליו בכך שרואה עצמו ראוי מעצם קיומו לשבעת סוגי המזונות הללו. בלימוד שבע הבקשות, בוגרי הקורס מסגלים לעצמם "חוש ריח" מפותח לביטויי המאבק או הוויתור בכל אחת משבע הבקשות, אצל כל ילד או מבוגר. על ידי זיהוי הבקשה, והבנה עמוקה של תהליך הוויתור על הבקשה. יכול המטפל בגישה לתת יד לריפוי בכל הקשיים בחיים שמבטאים ויתור או מאבק על אותה בקשה. 

חמישה צעדים בהקשבה עמוקה לקושי:

התמקמות - הכלה - התבוננות - הסכמה להיענות - הרחבה

מבנה חמשת הצעדים מאפשר להורים לגלות מהי בקשת העומק שעליה מאותת ילדם באמצעות הקושי שהוא מחולל. לימוד חמשת הצעדים בתוכנית, מאפשר למטפלים להוביל את התהליך בפשטות וביעילות אל הרובד העמוק והפרודוקטיבי של הריפוי. המבנה הפשוט גם מאפשר להתמקד בשאלות, שחוסכות באנרגיה ומגדילות את הקרבה ואת האמון בבית כבר מתחילת תהליך הריפוי.

שפת הקשיים

ההתייחסות לקשיים כאל שפה, משנה לחלוטין את נקודת המבט של המטפל ושל המטופל. היא גם לוקחת את תהליך הריפוי מאזור "פתרון הבעיות" או "התמודדות עם אתגרים" לאזור חדש ומרתק של הקשבה עמוקה, נטולת שפיטה ומחוללת קרבה ויצירתיות. לימוד שפת הקשיים בתוכנית מאפשר למטפלים לראות את הקסם שבכל קושי, לסגל יכולת התבוננות נטולת הכללות ויכולת לחבר כל ארוע יומיומי "טריוויאלי" אל רובדי הנפש העמוקים שמבקשים שינוי.

שלושה שלבים בתקשורת בין ילדים להורים 
בקשה - דרישה - ויתור 

הבנת השיחה הסמויה בין ילד להוריו סביב בקשות העומק, נותנת למטפלים בגישה ולמטופלים בגישה את הקרקע להבנת התנהגויות של ילדים, הבנת ההשפעה של בחירות ההורים על יצירת תפיסות העולם של ילדיהם והחזרת האמון של ההורים בילדם גם בתנאי קושי.

שני ערוצי התקשורת בין ילד לבין הוריו 
ערוץ החוויה - ערוץ ההוויה

 לימוד חשיבותם של שני הערוצים והביטויים השונים שלהם בחיי המשפחה מאפשרים את החיבור הפלאי שמתקיים בגישה בין ה"תכל'ס" של חיי היומיום לבין הרבדים הכי עמוקים בקיומו של בן אנוש.

מרחב הריפוי
מה הופך את מרחב הריפוי למקום שמושתת כולו על אהבה מוחשית?

יכולתו של המטפל לדייק ולזקק את בקשת העזרה שאיתה מגיע המטופל לפני ש"קופצים למיים" חיונית לתהליכי הריפוי בגישה. אנחנו רואים שוב ושוב את הקשר הישיר בין דיוק בקשת העזרה לבין העומק והיעילות בתהליכי הריפוי בגישה. כל אלה הופכים את זיהוי בקשת העזרה, וזיהוי העדר בקשת עזרה לאבני יסוד בגישה ולנושא מרכזי בתוכנית.

שלושה רבדים של מרחב הריפוי
הכלה - הובלה - השראה

אנחנו מסתכלים על שלושה מרחבים של נתינה ביחסים בין מטפל למטופל (כמו גם ביחסים בין הורה לילד). לכל אחד מהרבדים חלק מהותי והכרחי בתהליך הריפוי, בכל רגע בתהליך אחד מהם נחוץ יותר מהאחרים ובכל אחד מהם פנימיות המטפל, הבחירות שלו וצורת התקשורת שלו מקבלים "מופע" אחר. כדי לעבור בקלילות מרובד לרובד מתוך הקשבה עמוקה למטופל לומדים תלמידי הקורס לזהות מה הרובד שנדרש בכל רגע ולומדים לטפח בתוכם את הרבדים שבהם תנועתם כבדה או חסומה (יש מטפלים שמגיעים לקורס עם יכולת הכלה מופלאה ויכולת הובלה חלשה וכו').

קרבה ככלי טיפולי

הקרבה בין המטפל למטופל הכרחית ליצירת מרחב הריפוי. כלים של גוף, נשימה, מבט, מיקוד מחשבתי נלמדים בתוכנית כדי לאפשר למטפל/ת להביא את הלב שלהם, את החשיפות ואת הפגיעות שלהם לחדר הטיפולים בלי מחיצות והגנות.

חמשת הקולות בשיחה הסמויה בין מטפל למטופל

המקור - הזעקה - הויתור - האמונות החוסמות - המילים 

על פי הגישה, מפגש ריפוי עם אדם מבוגר הוא מפגש עם ילד פגוע בתוכו שלמד לשרוד ולתפקד תוך כדי ויתור. מודל 5 הקולות נותן לכל שלב בתהליך הויתור את המקום המכובד הראוי לו ומאפשר למטפל להוביל את התהליך מתוך על ידי זיהוי אותו קול (מתוך ה 5) ש"מדבר" בחדר עכשיו. לימוד 5 הקולות הוא רחב ומתפרש על פני הקורס כולו. הוא מפתח את ההקשבה ואת הרגישות לשפה הפנימית שאיתה מגיע המטופל, את היכולת לזהות אמונות חוסמות, את היכולת להימצא במחיצת כאב חסר תקנה, את היכולת לזהות, להכיל ולבטא זעם ואת היכולת להתחבר איטואיטיבית למקור ההשראה שהוא המטופל ולנתינה הנדירה שמייחדת אותו בעולם. 

המטפל כמקור

הובלת תהליך ריפוי עם מבוגרים בגישה מחייבת את המטפל להכיר בעצמו כמקור לשינוי עמוק בחיי אנשים. תרגילי הזוגות בקורס, הטיפולים בתוך הקורס ולימוד הנחיית קבוצה, יחד עם התהליך האישי שכל תלמיד עובר מיועדים להפגיש את המטפל עם סגנון הריפוי שמייחד אותו עם כלי הריפוי שהביא איתו לעולם ועם יכולתו המולדת להיות מנהיג, מקור של ידע ומקור של טרנספורמציה עמוקה בחיי מבוגרים אחרים.

הנחיית קבוצה בתהליכי עומק בגישה

הורות כמעשה ניסים היא שפת ריפוי חדשה. הרבה הורים שעדיין לא בחרו לבוא לתהליך ריפוי אישי, פוגשים את השפה ומתחילים להשתמש בה בסדנאות ובקורסים ברוח הגישה. לבוגרי התוכנית, הנחיית סדנאות וקורסים בתחומים שונים של הגישה (מנהיגות הורית, רגשי אשמה, כוחה של הכלה מוחלטת, הבקשה לבית וכו') מאפשרת להפיץ את הגישה בקהילה, לתת ביטוי לדרך הייחודית שבה הם מלמדים את הגישה וכמובן להגדיל את הקליניקה. במהלך הקורס כל משתתף יקבל כלים בהנחיית קבוצות בתהליכי עומק, יתנסה בהנחייה במסגרת התוכנית ויקבל ליווי והדרכה עם הסדנאות והקורסים שיפתח בעצמו.

*הטקסטים בדף זה מנוסחים בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, ומכוונים כמובן לבנות ובני כל המגדרים.

מתעניינים?
יש לכם שאלות?

שלחו לנו את הפרטים בכתב ונשיב בהקדם

שם ושם משפחה
כתובת אימייל
טלפון נייד

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.