התכנית להכשרת מטפלים בגישת הורות כמעשה ניסים
.

התכנית להכשרת תרפיסטים בגישת הורות כמעשה ניסים

תכנית הלימודים - למידה, תרגול וצמיחה - מתפרשת על שני תחומים

א. המפה הסודית של הילדות. 
במלים פשוטות: מה באמת מבקש ילד מהוריו?

ב. מרחב הריפוי. 
במלים פשוטות: מה הופך את מרחב הריפוי למקום שמושתת כולו על אהבה מוחשית?

א. המפה הסודית של הילדות 

שבע בקשות העומק  
בית - הנאה - יחודיות - קירבה - חופש ביטוי - חופש מחשבה - חופש הוויה

7 בקשות העומק הם 7 סוגי אהבה שילד מבקש לקבל מהוריו. 7 "חומרי הזנה" שמבוגר שמרגיש ראוי להם יכול ליצור בעזרתם חיים שמבטאים אותו באמת.  מטפל בגישה הוא לא רק מלווה הורים או מטפל במבוגרים. הוא גם מקור השראה למטופליו בכך שרואה עצמו ראוי מעצם קיומו ל - 7 סוגי המזונות הללו. בלימוד 7 הבקשות מסגלים לעצמם בוגרי הקורס "חוש ריח" מפותח לביטויי המאבק או הויתור בכל אחת מ 7 הבקשות אצל כל ילד או מבוגר. על ידי זיהוי הבקשה והבנה עמוקה של תהליך הויתור על הבקשה יכול מטפל בגישה לתת יד לריפוי בכל הקשיים בחיים שמבטאים ויתור או מאבק על אותה בקשה.

חמישה צעדים בהקשבה עמוקה לקושי
התמקמות - הכלה - התבוננות - הסכמה להענות - הרחבה

מבנה 5 הצעדים מאפשר להורים לגלות מהי בקשת העומק שעליה מאותת ילדם באמצעות הקושי שהוא מחולל. לימוד 5 הצעדים בתכנית מאפשר למטפלים להוביל את התהליך בפשטות וביעילות אל הרובד העמוק והפרודוקטיבי של הריפוי. המבנה הפשוט גם מאפשר להתמקד בשאלות שחוסכות באנרגיה ומגדילות את הקירבה ואת האמון בבית כבר מתחילת תהליך הריפוי.

שפת הקשיים
ההתייחסות לקשיים כאל שפה משנה לחלוטין את נקודת המבט של המטפל ושל המטופל. היא גם לוקחת את תהליך הריפוי מאזור "פתרון הבעיות" או "התמודדות עם אתגרים" לאזור חדש ומרתק של הקשבה עמוקה, נטולת שפיטה ומחוללת קירבה ויצירתיות. לימוד שפת הקשיים בתכנית מאפשר למטפלים לראות את הקסם שבכל קושי, לסגל יכולת התבוננות נטולת הכללות ויכולת לחבר כל ארוע יומיומי "טריוויאלי" אל רובדי הנפש העמוקים שמבקשים שינוי.

שלושה שלבים בתקשורת בין ילדים להורים
בקשה - דרישה - ויתור

הבנת השיחה הסמוייה בין ילד להוריו סביב בקשות העומק, נותנת למטפלים בגישה ולמטופלים בגישה את הקרקע להבנת התנהגויות של ילדים, הבנת ההשפעה של בחירות ההורים על יצירת תפיסות העולם של ילדיהם והחזרת האמון של ההורים בילדם גם בתנאי קושי.

שני ערוצי התקשורת בין ילד לבין הוריו
ערוץ החוויה - ערוץ ההוויה

לימוד חשיבותם של שני הערוצים והביטויים השונים שלהם בחיי המשפחה מאפשרים את החיבור הפלאי שמתקיים בגישה בין ה"תכל'ס" של חיי היומיום לבין הרבדים הכי עמוקים בקיומו של בן אנוש.

ב. מרחב הריפוי 

מהי בקשת עזרה

יכולתו של המטפל לדייק ולזקק את בקשת העזרה שאיתה מגיע המטופל לפני ש"קופצים למיים" חיונית לתהליכי הריפוי בגישה. אנחנו רואים שוב ושוב את הקשר הישיר בין דיוק בקשת העזרה לבין העומק והיעילות בתהליכי הריפוי בגישה. כל אלה הופכים את זיהוי בקשת העזרה, וזיהוי העדר בקשת עזרה לאבני יסוד בגישה ולנושא מרכזי בתכנית.

שלושת הרבדים של מרחב הריפוי
הכלה - הובלה - השראה

3 מרחבים של נתינה ביחסים בין מטפל למטופל (כמו גם ביחסים בין הורה לילד). לכל אחד מהרבדים חלק מהותי והכרחי בתהליך הריפוי, בכל רגע בתהליך אחד מהם נחוץ יותר מהאחרים ובכל אחד מהם פנימיות המטפל, הבחירות שלו וצורת התקשורת שלו מקבלים "מופע" אחר.
כדי לעבור בקלילות מרובד לרובד מתוך הקשבה עמוקה למטופל לומדים תלמידי הקורס לזהות מה הרובד שנדרש בכל רגע ולומדים לטפח בתוכם את הרבדים שבהם תנועתם כבדה או חסומה (יש מטפלים שמגיעים לקורס עם יכולת הכלה מופלאה ויכולת הובלה חלשה וכו').

קירבה ככלי טיפולי

הקירבה בין המטפל למטופל הכרחית ליצירת מרחב הריפוי. כלים של גוף, נשימה, מבט, מיקוד מחשבתי נלמדים בתכנית כדי לאפשר למטפל/ת להביא את הלב שלהם, את החשיפות ואת הפגיעות שלהם לחדר הטיפולים בלי מחיצות והגנות.

חמשת הקולות בשיחה הסמויה בין מטפל למטופל
המקור - הזעקה - הויתור - האמונות החוסמות - המילים

על פי הגישה, מפגש ריפוי עם אדם מבוגר הוא מפגש עם ילד פגוע בתוכו שלמד לשרוד ולתפקד תוך כדי ויתור. מודל 5 הקולות נותן לכל שלב בתהליך הויתור את המקום המכובד הראוי לו ומאפשר למטפל להוביל את התהליך מתוך על ידי זיהוי אותו קול (מתוך ה 5) ש"מדבר" בחדר עכשיו. לימוד 5 הקולות הוא רחב ומתפרש על פני הקורס כולו. הוא מפתח את ההקשבה ואת הרגישות לשפה הפנימית שאיתה מגיע המטופל, את היכולת לזהות אמונות חוסמות, את היכולת להימצא במחיצת כאב חסר תקנה, את היכולת לזהות, להכיל ולבטא זעם ואת היכולת להתחבר איטואיטיבית למקור ההשראה שהוא המטופל ולנתינה הנדירה שמייחדת אותו בעולם.

המטפל כמקור

הובלת תהליך ריפוי עם מבוגרים בגישה מחייבת את המטפל להכיר בעצמו כמקור לשינוי עמוק בחיי אנשים.
תרגילי הזוגות בקורס, הטיפולים בתוך הקורס ולימוד הנחיית קבוצה, יחד עם התהליך האישי שכל תלמיד עובר מיועדים להפגיש את המטפל עם סגנון הריפוי שמייחד אותו עם כלי הריפוי שהביא איתו לעולם ועם יכולתו המולדת להיות מנהיג, מקור של ידע ומקור של טרנספורמציה עמוקה בחיי מבוגרים אחרים.
 

הנחיית קבוצה בתהליכי עומק בגישה
הורות כמעשה ניסים היא שפת ריפוי חדשה. הרבה הורים שעדיין לא בחרו לבוא לתהליך ריפוי אישי, פוגשים את השפה ומתחילים להשתמש בה בסדנאות ובקורסים ברוח הגישה. לבוגרי התכנית, הנחיית סדנאות וקורסים בתחומים שונים של הגישה (מנהיגות הורית, רגשי אשמה, כוחה של הכלה מוחלטת, הבקשה לבית וכו') מאפשרת להפיץ את הגישה בקהילה, לתת ביטוי לדרך הייחודית שבה הם מלמדים את הגישה וכמובן להגדיל את הקליניקה. במהלך הקורס כל משתתף יקבל כלים בהנחיית קבוצות בתהליכי עומק, יתנסה בהנחייה במסגרת התכנית ויקבל ליווי והדרכה עם הסדנאות והקורסים שיפתח בעצמו.

ג. יחידות הלימוד 

 סמינרים  

עיקר הלמידה בתכנית תתקיים בשלושה סמינרים אינטנסיביים לאורך שנת הלימודים. בכל סמינר 5 ימי לימוד בני 7 שעות כ"א 
מ 10 בבוקר ועד 5 אחה"צ. את הסמינרים יוביל שי אור וגם ילמד בהם את רוב החומר.

ימי לימוד מלאים 

מתחילת שנת הלימודים, אחת לשבועיים ביום שני, יתקיים יום לימודים של 7 שעות (10:00 עד 17:00).  סה"כ 12-15 ימים בשנה.
ימים אלה יוקדשו להעמקה ותרגול של החומרים שנלמדו בסמינרים בקבוצות קטנות, בזוגות ובמליאה.
בימים אלה ילמדו וינחו את התרגולים מטפלים מנוסים בגישה - צוות מורי התכנית.

מפגשי אונליין עם שי אור

אחת לחודש יתקיים מפגש למידה של 4 שעות בזום עם שי (17:00-21:00) מפגשים אלה ישמשו להדגמה של תהליך הריפוי עם מטופלים ממשתתפי הקורס, להעמקה בחומרי הקורס להדרכת התלמידים עם המטופלים שלהם בסטאז' ולמעקב אחר כל אחד מהתלמידים. 

שיחת חתך

בשנה ב' יתקיים מפגש אישי בזום עם שי אור על הקליניקה האישית שלכם 

מפגשי סופרויז'ן אונליין

אחרי הסמינר השני - כשיצאו המשתתפים לסטאז' - יתקיימו אחת לשבועיים מפגשי סופרויז'ן עם צוות מורי התכנית. המפגשים יתקיימו בזום, בקבוצות קטנות של 7 עד 9 אנשים למשך שעתיים. מפגשים אלה יוקדשו להדרכת המשתתפים בתהליכי הריפוי שיקיימו במסגרת הסטאז'.

על המנחים

שי אור

יוצר התכנית. מלמד את רוב התכנים בסמינרים ומקיים סופרוויז'ן אונליין. יוצר גישת הורות כמעשה ניסים. מחבר הספרים הורות כמעשה ניסים ו בלי גבולות - ממאבק כוחות למפגש בין רצונות. אבא ל 3 בנות (24,18,12) מטפל ומנחה הורים מזה 26 שנה, מכשיר מטפלים בגישה מזה 13 שנה, מרצה ומפיץ את הגישה  בארץ ובעולם.

בני כהן

מנהל ארגוני של התכנית, מלמד בסמינרים ובימי הלימוד אחת לשבועיים ומנחה קבוצת סופרוויז'ן. 
אבא ל-4 (39,33,31,21) וגם סבא. מאמן עסקי ומטפל כבר 20 שנה, בעשור האחרון ממוקד בגישת "הורות כמעשה ניסים" מלמד את הגישה בארץ ובסין, מחשיב את חלקי בהפצת הגישה בעולם כשליחות אישית.

גילה ישראל

שותפה בבניית תכנית הלימודים. מלמדת בסמינרים ובימי הלימוד אחת לשבועיים 
 אמא של אביב (11) עוסקת בריפוי כבר קרוב ל -20 שנה (שיאצו, דיקור, תטא הילינג, וכמובן הורות כמעשה ניסים). כיום 
תומכת בריפוי של א.נשים ומשפחות בעיקר בגישת הורות כמעשה ניסים. ממשיכה לחקור את הגישה ולהתפתח בתוכה.

ענבר בן טוב

מלמדת בסמינרים ובימי הלימוד אחת לשבועיים ומנחה קבוצת סופרוויז'ן.
אמא לבת ובן (23, 18) מטפלת ומנחת הורים מזה 15 שנה מתוכן כ- 10 שנים בבריאות הנפש.
מטפלת בפסיכודרמה MA. מטפלת DBT. מנחת קבוצות ומלווה הורים לדרך של הקשבה חדשה. מתמחה בליווי הורים לילדים גדולים (ילדים מעל גיל 18). משלבת בין כלי הטיפול השונים כשהבסיס לכולם היא גישת הורות כמעשה ניסים.

נטלי אלקובי דרורי

רכזת הקבוצה. מלמדת בסמינרים ובימי הלימוד אחת לשבועיים ומנחה קבוצת סופרוויז'ן.
אמא לשלושה פלאי עולם- יעלה (ז״ל), אמיתי ולאיה. נשואה לאורי, מטפלת מזה שנים רבות, ומאז ש ״הורות כמעשה ניסים״ נכנסה אל חיי היא האהבה הבלעדית בקליניקה. מלמדת את הגישה בארץ ובסין.
מחברת הספר ״אהבה של אחים מלאכים״ ומרצה בארגונים וכנסים בנושא אובדן בילדים וחיים לצד מחלה. מברכת על הזכות ללוות אנשים במסע חייהם, לומדת וגדלה מכל אחד מהם..

ענת ברגר

רכזת הקבוצה, מלמדת בסמינרים ובימי הלימוד אחת לשבועיים ומנחה קבוצת סופרוויז'ן.
אמא לשלושה ובת זוג, מטפלת בגישת הורות כמעשה ניסים. פוגשת הורים בתוך רגעי קושי מעל ל-15 שנה, ולא מפסיקה להתפעל מהיופי שיש בגישה, לגדל ולגדול בזכותה.

אליה גיל

מנהלת משרד "בדיוק" ורכזת טכנית. אמא לבן ובת (14, 17), מפיקה מקצועית, הרוח החיה והגב האיתן מאחורי התכנית, הכתובת לכל פניות הצוות והתלמידים.

נשמח לסייע ולענות על כל שאלה. אליה (במשרד) 058-4488556, orr@bidyuk.co.il

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.